Κήπος και αγρόκτημα στην Ελλάδα

Κήπος και αγρόκτημα στην Ελλάδα
Κήπος και αγρόκτημα στην Ελλάδα

Κυριακή 26 Δεκεμβρίου 2021

Ο χειμερινός τουρισμός στην Ελλάδα και οι δημοφιλείς προορισμοί (Μέρος Β)

Ανεξάρτητα από το ύφος και τον χαρακτήρα της, κάθε επιχείρηση μπορεί να διεκδικήσει το δικό της μερίδιο στο πεδίο του χειμερινού τουρισμού.
Κυρίως, γιατί το προφίλ των ανθρώπων που επιλέγουν να κάνουν διακοπές τη χειμερινή περίοδο, δεν είναι, αποκλειστικά, λάτρεις των χειμερινών σπορ. Αυτό σημαίνει ότι δεν χρειάζεται να βρίσκεστε κοντά σε ένα μέρος που εξυπηρετεί τέτοιου είδους δραστηριότητες, για να επωφεληθείτε οικονομικά.
Πολλοί από τους χειμερινούς τουρίστες, είναι πιθανό να ανήκουν σε κάποια από τις παρακάτω κατηγορίες:
Λάτρεις της κουλτούρας και των ελληνικών πολιτιστικών μνημείων, οι οποίοι έρχονται για να δουν όσα περισσότερα μπορούν και φυσικά να εξυπηρετηθούν από τις επιχειρήσεις εστίασης και φιλοξενίας που είναι κοντά σε αυτά.
Οικογένειες από χώρες του νοτίου ημισφαιρίου, που τώρα έχουν τη δυνατότητα να επισκεφθούν μια από τις πιο όμορφες ευρωπαϊκές χώρες, την Ελλάδα, για τις καλοκαιρινές τους διακοπές.
Οπαδοί του εναλλακτικού τουρισμού, της φύσης αλλά και της ήρεμης ελληνικής παραλίας, η οποία λόγω του ήπιου μεσογειακού χειμώνα προσφέρεται και αυτήν την περίοδο.
Στελέχη επιχειρήσεων από την Ευρώπη και τη Β. Αμερική, οι οποίοι βρίσκονται στη χώρα μας για πάρουν μέρος σε συνέδρια και εκθέσεις που διοργανώνονται στην Ελλάδα.
Ζευγάρια ηλικίας 45+ που συνήθως ανήκουν στη μέση ή ανώτερη οικονομική κατάσταση.
Όλοι αυτοί οι άνθρωποι, τους οποίους με μια ματιά μπορείτε να τους διακρίνετε να περνούν έξω από το κατάστημά σας, μπορούν να γίνουν πελάτες σας και να αποτελέσουν άλλη μια πηγή εσόδων κατά τη διάρκεια των χειμερινών μηνών.


Το πιο σημαντικό όμως είναι ότι μπορείτε κι εσείς να πάρετε μέρος από τη συγκεκριμένη «τουριστική πίτα» και να βγείτε κερδισμένοι από:
Επιπλέον έσοδα από ανθρώπους υψηλότερου εισοδήματος σε σχέση με αυτούς που μας επισκέπτονται το καλοκαίρι.
Γνωριμία με διαφορετικές κουλτούρες καταναλωτών και συλλογή χρήσιμων συμπερασμάτων για τη βελτίωση και την αναβάθμιση των προϊόντων και υπηρεσιών σας
Δημιουργία σχέσεων εκτίμησης και εμπιστοσύνης με ανθρώπους με κοινωνικό κύκλο από άλλες χώρες, στον οποίο θα διαφημίσουν την ποιότητα της εξυπηρέτησής σας και φυσικά την εμπορική επωνυμία σας.
Πολύτιμα συμπεράσματα γύρω από το επιχειρηματικό σας αντικείμενο, μέσα από την επαφή σας με εκπροσώπους της παγκόσμιας αγοράς, και όλο αυτό με μηδενικό κόστος.
Ανταλλαγή απόψεων, και γιατί όχι δημιουργία σχέσεων, με νέο καταναλωτικό κοινό το οποίο μέσω των καναλιών κοινωνικής δικτύωσης θα σας προβάλει σε ένα ευρύτερο πληθυσμό δυνητικών πελατών από όλο τον κόσμο.
Ο κόσμος που θα επιλέξει να μην ταξιδέψει τελικά στο εξωτερικό, λόγω των περιοριστικών μέτρων που λαμβάνουν βασικές πρωτεύουσες της Ευρώπης, θα στραφεί στους εγχώριους προορισμούς και αυτό θα φανεί πιθανώς μετά το πρώτο δεκαπενθήμερο του Δεκέμβρη, λένε οι ξενοδόχοι.


Εν αναμονή των εορτών για να καλύψουν ένα σημαντικό μέρος των λειτουργικών τους εξόδων και με αρκετή αγωνία για τις κρατήσεις της τελευταίας στιγμής (last minute) είναι οι ξενοδόχοι των χειμερινών, κυρίως ορεινών περιοχών που δοκιμάστηκαν σκληρά από την πανδημία. Παρά το γεγονός ότι διανύουμε ήδη τις πρώτες μέρες του Δεκέμβρη, το κλίμα αβεβαιότητας «κρατάει» τη μέση πληρότητα πανελλαδικά σε ποσοστά που αγγίζουν μόλις το 50 με 60%, με εξαίρεση ορισμένους προορισμούς, όπως ο νομός Ιωαννίνων, η ορεινή Αρκαδία, η ορεινή Μαγνησία και η Αράχωβα που έχουν μεγαλύτερη ζήτηση σύμφωνα με τις κρατήσεις, όπως ανέφερε μιλώντας στο Αθηναϊκό και Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ξενοδόχων (ΠΟΞ) Γρηγόρης Τάσιος.
Στις παραμέτρους που δημιουργούν αισιοδοξία, όπως εξηγεί ο κ.Τάσιος, είναι αφενός το γεγονός ότι η Ελλάδα δεν έχει lockdown και αφετέρου, ότι λόγω των περιοριστικών μέτρων που λαμβάνουν βασικές πρωτεύουσες της Ευρώπης, ο κόσμος που θα επιλέξει να μην ταξιδέψει τελικά στο εξωτερικό, θα στραφεί στους εγχώριους προορισμούς και αυτό θα φανεί πιθανώς μετά το πρώτο δεκαπενθήμερο του Δεκέμβρη.


Η Ήπειρος παραμένει σταθερά ένας δημοφιλής χειμερινός προορισμός, με το Ζαγόρι, την περιοχή που περιλαμβάνει 46 χωριά, να καταγράφει μέχρι και τον Νοέμβριο πληρότητες που ξεπέρασαν το 80% και με τις κρατήσεις να δείχνουν τα ίδια και παραπάνω ποσοστά (80%-90%) για την εορταστική περίοδο. Τα αντίστοιχα ποσοστά στο Μέτσοβο και τα Τζουμέρκα κυμαίνονται μεταξύ 60% με 70% μέχρι στιγμής, σύμφωνα με τον πρόεδρο της Ένωσης Ξενοδόχων Μετσόβου, Στέργιο Κασσάρο. «Σε αυτήν την περίοδο που διανύουμε εκείνες που είναι πιο ανθεκτικές είναι οι οικογενειακές επιχειρήσεις και αυτό είναι -αν θέλετε- ένα προτέρημα που έχει το Μετσόβο», αναφέρει ο κ.Κασσάρος. «Σημειώστε ότι το Μέτσοβο διαθέτει 15 ξενοδοχεία με 700 κλίνες και 300 διαμερίσματα, δηλαδή συνολικά περίπου 1.000 κλίνες», προσθέτει.
Η Φλώρινα -ένας από τέσσερις προορισμούς που περιλαμβάνεται στα πρώτα σποτ της χειμερινής καμπάνιας που αναμένεται να τρέξει ο ΕΟΤ- μαζί με την Καστοριά και το Νυμφαίο αποτελούν σταθερά επιλογή των επισκεπτών όλα τα χρόνια. Για φέτος, που η κατάσταση είναι ρευστή, οι επαγγελματίες ενώ αντιμετωπίζουν με σκεπτικισμό την κατάσταση, βλέπουν πως αν δεν υπάρξει έξαρση της πανδημίας, θα μπορούν να μιλούν και για 100% πληρότητα τις ημέρες των εορτών, όπως επισημαίνει ο Ιορδάνης Μιχαηλίδης, πρόεδρος του
Συνδέσμου Ξενοδόχων Δ. Μακεδονίας. «Πρέπει ωστόσο να επισημάνουμε, ότι αυτήν τη στιγμή στην περιοχή που μας αφορά, λειτουργούν περίπου τα μισά ξενοδοχεία και αυτό συνέβη λόγω της πανδημίας», εξηγεί ο κ.Μιχαηλίδης, «άρα όταν μιλάμε για 100% πληρότητα δεν μπορούμε να την συγκρίνουμε με αυτήν του 2019 αφού αναφερόμαστε σε έναν αριθμό ξενοδοχείων μειωμένο σχεδόν κατά το ήμισυ σε σχέση με τότε», διευκρινίζει.


Έντονο είναι το ενδιαφέρον για την Μαγνησία και κυρίως για την πόλη του Βόλου και το Πήλιο, όπως αναφέρει η αντιδήμαρχος Βόλου Γεωργία Μποντού-Τοκαλή, καθώς η φωταγώγηση της πόλης έχει δημιουργήσει ένα ιδιαίτερα εορταστικό κλίμα. «Ωστόσο αυτήν τη στιγμή οι κρατήσεις αγγίζουν το 50% και οι περισσότεροι περιμένουν λόγω πανδημίας να πλησιάσει ο καιρός των εορτών για να κλείσουν. Ο κόσμος έχει ανάγκη να ταξιδέψει και αυτό φαίνεται από τα τηλεφωνήματα και τις ερωτήσεις που κάνουν στους ξενοδόχους. Είναι νωρίς ακόμη, δεν μπορούμε να συγκρίνουμε με την προ-πανδημίας εποχή, που ειδικά από το 2014 και μετά, λόγω των εορταστικών εκδηλώσεων όλη η περιοχή, ακόμη και οι παραθαλάσσιες άγγιζαν το 100% σε πληρότητες», σημειώνει η αντιδήμαρχος. «Οι ξενοδόχοι μας πάντως είναι έτοιμοι, το πάρκο του Πινόκιο φαντασμαγορικό και αν δεν αλλάξουν τα υγειονομικά δεδομένα ο κόσμος θα έρθει. Περιμένουμε όμως μόνο Έλληνες ενώ τις προηγούμενες χρονιές είχαμε πολλούς επισκέπτες και από το εξωτερικό. Άλλωστε δεν είναι λίγοι οι Ευρωπαίοι που έχουν εξοχικές κατοικίες στο Πήλιο.
«Δεν είναι εύκολο να ξεφύγουμε από το μοντέλο ήλιος-θάλασσα, να αναδείξουμε και το ορεινό τμήμα της Ελλάδας αλλά βλέπουμε σε βάθος τριετίας ξεκινώντας από σήμερα», αναφέρει η Σοφία Φλέγκα πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Ευρυτανίας, καθώς τα πρώτα σποτ της χειμερινής καμπάνιας του ΕΟΤ εκτός από το Ζαγόρι και τη Φλώρινα γυρίζονται στο Καρπενήσι και τη Δημητσάνα.
«Στο Καρπενήσι υπάρχουν 1500 κλίνες ξενοδοχείων και άλλες τόσες στα ενοικιαζόμενα. Αυτήν τη στιγμή οι κρατήσεις αγγίζουν μόλις το 20% ενώ το 2019 από τις αρχές Δεκέμβρη οι πληρότητες κυμαίνονταν στο 60% και τις γιορτές φτάναμε στο 100%», σημειώνει.


Μετά από τα πολύ αισιόδοξα μηνύματα της 28ης Οκτωβρίου και των Σαββατοκύριακων που ακολούθησαν, στην ορεινή Αρκαδία υπήρχε μια τάση, που μέχρι πριν από δύο εβδομάδες έδειχνε ότι τα Χριστούγεννα θα έχουν πολύ υψηλές πληρότητες με προκρατήσεις που ξεπερνούσαν το 85%. Ακολούθησε ένα κύμα ακυρώσεων, που ευτυχώς, όπως αναφέρει ο πρόεδρος του Οργανισμού Τουριστικής Προβολής Πελοποννήσου και καθηγητής στο πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής στο τμήμα Διοίκησης Τουρισμού, Κώστας Μαρινάκος, φάνηκε να αντικαθίσταται με νεότερο ενδιαφέρον. «Συνεπώς και αν δεν αλλάξει κάτι, τα Χριστούγεννα βλέπουμε να ξεπερνάμε μέχρι στιγμής το 80% σε πληρότητες και φυσικά θα έχουμε πολλές κρατήσεις της τελευταίας στιγμής», υπογραμμίζει.
Στους πλέον δημοφιλείς προορισμούς είναι το τρίπτυχο Βυτίνα-Δημητσάνα-Στεμνίτσα, όπως επισημαίνει και από την πλευρά της ορεινής Κορινθίας, τα Τρίκαλα Κορινθίας. «Είναι πολύ σημαντικό να δουλέψουν τα ξενοδοχεία την περίοδο των εορτών, διότι τα έσοδα θα καλύψουν μεγάλο μέρος των λειτουργικών τους εξόδων. Το πλεονέκτημα της περιοχής μας είναι ότι βρισκόμαστε κοντά στο μητροπολιτικό κέντρο της Αθήνας και μπορεί κάποιος να έρθει με το αυτοκίνητό του και με ασφάλεια», προσθέτει ο κ. Μαρινάκος.
Στην Πελοπόννησο, από τις συνολικά 1.000 ξενοδοχειακές μονάδες που διαθέτει, το ποσοστό που αφορά τους ορεινούς όγκους είναι της τάξεως του 30-35%. «Η πανδημία, σημειώνει ο κ. Μαρινάκος, αποτέλεσε ένα μεγάλο σχολείο και έκανε ακόμη πιο έντονη την τάση για μεμονωμένους ταξιδιώτες, πιο φυσιολατρικές δραστηριότητες και ταξίδια πιο φιλικά στο περιβάλλον. Για το λόγο αυτό πρέπει να είναι προετοιμασμένη και η τουριστική επιχειρηματικότητα, να επιδείξει γρήγορα αντανακλαστικά και να επενδύσει στην καινοτομία και τον ψηφιακό μετασχηματισμό».
Πηγή : https://blog.enafood.gr/tourismos-stin-ellada/o-xeimerinos-tourismos_pos-na-ekmetalleyteite-ta-ofelh-tou/
https://www.tovima.gr/2021/12/05/finance/xeimerinos-tourismos-poioi-einai-oi-dimofilesteroi-proorismoi-to-stoixima-ton-last-minute-kratiseon/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Η διαχρονική σημασία της αγροτικής παραγωγής και η έλλειψη διατροφικής αυτάρκειας των Ελλήνων

Την γεωργίαν των άλλων τεχνών μητέρα και τροφόν είναι. Ξενοφών Αρχαίος Έλληνας ιστορικός (430-355 π.Χ.) Γη και ύδωρ πάντα έσθ’ όσα γίνονται...