Κήπος και αγρόκτημα στην Ελλάδα

Κήπος και αγρόκτημα στην Ελλάδα
Κήπος και αγρόκτημα στην Ελλάδα

Πέμπτη 6 Σεπτεμβρίου 2018

Οι ελληνικές υπεραγορές τροφίμων στην Ελλάδα και η προώθηση των ελληνικών προϊόντων στην εγχώρια αγορά

Πόσα από τα προϊόντα που βλέπεις στα ράφια των σούπερ μάρκετ είναι Ελληνικής προέλευσης; Αυτό είναι ένα ερώτημα που έχει απασχολήσει πολλούς Έλληνες καταναλωτές καθώς επηρεάζει με άμεσο τρόπο την πορεία της οικονομίας στη χώρα μας. Την απάντηση δίνει ο Μάριος Ραχμάνης, φοιτητής του Τμήματος Οικονομικών Επιστημών ο οποίος υπό την επίβλεψη του επίκουρου καθηγητή Θεόδωρου Παναγιωτίδη του Πανεπιστημίου Μακεδονίας, εκπόνησε μια σχετική έρευνα με θέμα κατά πόσο τα super markets στηρίζουν την ελληνική αγορά. Αφορμή της έρευνας είναι το έλλειμμα στο εμπορικό ισοζύγιο, δηλαδή περισσότερες εισαγωγές απ’ότι εξαγωγές, το οποίο οδήγησε την χώρα μας σε οικονομική κρίση. Στόχος της εργασίας ήταν η καταγραφή και η ανάλυση της προέλευσης καθώς και της αξίας ενός δείγματος προϊόντων. Το δείγμα των προϊόντων προήλθε από τις εξής πέντε γνωστές αλυσίδες super markets : Βερόπουλος, Άλφα Βήτα Βασιλόπουλος, Carrefour Μαρινόπουλος, Lidl και Μασούτης. Η καταγραφή της προέλευσης των προϊόντων πραγματοποιήθηκε με βάση τις πληροφορίες που αναγράφονται στη συσκευασία. Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν ότι η αλυσίδα Μασούτης χρησιμοποιεί περισσότερο στα ράφια του ελληνικά προϊόντα έχοντας ποσοστό 74%. Ακολουθούν η Carrefour με ποσοστό 71% , ο Βερόπουλος με 70% , η ΑΒ Βασιλόπουλος με 67% και τελευταία έρχεται στην κατάταξη η αλυσίδα Lidl. Η μέτρηση της αξίας των ελληνικών προϊόντων θέλει πρώτους την Carrefour και τον Μασούτη με ποσοστό 70%, ενώ στη συνέχεια ακουλουθεί ο Βερόπουλος  με 68%, η ΑΒ Βασιλόπουλος με 63% και τέλος τα Lidl με 55%. Η προτίμηση των ελληνικών προϊόντων και υπηρεσιών, αποτελεί σήμερα πρώτιστη ανάγκη για να βγούμε από το φαύλο κύκλο της ύφεσης, της ανεργίας, της φτώχειας, των ελλειμμάτων, των βασάνων του Μνημονίου και της υποτέλειας στους ξένους. Η εγχώρια οικονομία είναι ένα κύκλωμα όπου συναλλάσσονται οι παραγωγοί επιχειρήσεις και οι καταναλωτές - πολίτες. Όταν οι καταναλωτές αγοράζουν προϊόντα από το συγκεκριμένο κύκλωμα της εγχώριας οικονομίας, οι παραγωγοί - επιχειρήσεις για να ανταποκριθούν στην αυξημένη ζήτηση προσλαμβάνουν πολίτες -καταναλωτές. 
Όταν οι τελευταίοι με τα εισοδήματα που απέκτησαν αγοράζουν και νέα προϊόντα από το ίδιο κύκλωμα, δημιουργούν νέα ζήτηση προϊόντων και υπηρεσιών, που με τη σειρά της έχει ως αποτέλεσμα την πρόσληψη και νέων πολιτών - καταναλωτών. Έτσι, δημιουργείται ένας ανοδικός οικονομικός κύκλος προς όφελος και των δύο πλευρών, αλλά και του κράτους που εισπράττει περισσότερους φόρους και ασφαλιστικές εισφορές επιτρέποντας τη μείωση ή και εξάλειψη των ελλειμμάτων, την προώθηση των επενδύσεων που δημιουργούν νέες θέσεις εργασίας, τη διεύρυνση των παροχών για την παιδεία, την πρόνοια, την υγεία, κλπ. Η διαδικασία αυτή σπάει όταν οι καταναλωτές - πολίτες, αγοράζουν προϊόντα και υπηρεσίες έξω από το συγκεκριμένο κύκλωμα της εγχώριας οικονομίας, αγοράζουν δηλ. εισαγόμενα ή ταξιδεύουν για τουρισμό στο εξωτερικό. Αυτό έχει ως συνέπεια τη μείωση της ζήτησης των εγχώριων προϊόντων και υπηρεσιών, τις απολύσεις εργαζομένων και την αύξηση της ανεργίας. Αγοράζοντας εισαγόμενα ή ταξιδεύοντας στο εξωτερικό, οδηγούμε στην ανεργία συμπολίτες μας ή και τον ίδιο μας τον εαυτό, ενώ βοηθάμε την ανάπτυξη των ξένων οικονομιών. Δεν μπορεί να δεχόμαστε μοιρολατρικά τη συνεχή συρρίκνωση μέχρι εξαφάνιση της ελληνικής παραγωγής. Αν εξαρτιόμαστε μόνο από εισαγωγές, τόσο το χειρότερο για εμάς. Απλώνουμε συνεχώς το χέρι για να μας δανείσουν οι ξένοι ώστε να αγοράζουμε τα προϊόντα τους. Αλλά «τα δάνεια τους ανθρώπους τους μετατρέπουν σε δούλους», όπως θα έλεγε και ο Μένανδρος. Είναι γεγονός ότι υπάρχουν αρκετά ή πολλά προϊόντα που δεν παράγονται στη χώρα μας και γι’ αυτό είμαστε υποχρεωμένοι να τα αγοράσουμε από το εξωτερικό. Όμως, υπάρχουν πολλά εγχώρια που είναι ισάξια ή και καλύτερα από τα ξένα. Είναι παράλογο να είμαστε ελλειμματικοί ακόμα και στο ισοζύγιο γεωργικών προϊόντων και τροφίμων, με δεδομένο ότι τουλάχιστο στον τομέα αυτό, κάθε άλλο παρά υστερούμε. Είναι ανεπίτρεπτο να υπάρχουν αρκετοί Έλληνες που επιλέγουν διακοπές στο εξωτερικό, την ίδια ώρα που υπάρχουν διεθνώς ζηλευτοί ελληνικοί τουριστικοί παράδεισοι. Σήμερα, οι εισαγωγές είναι υπερδιπλάσιες των εξαγωγών μας και αυτό πρέπει όλοι να βοηθήσουμε να ανατραπεί. 
Μόνο το 20% των εισαγόμενων αν υποκατασταθούν από εγχώρια, η ελληνική οικονομία θα έχει όφελος περίπου 10 δις ευρώ το χρόνο. Με το ποσό αυτό, θα μπορούσαν να καλυφθούν οι συνολικές δαπάνες (αμοιβές, ασφαλιστικές εισφορές κλπ) για 600.000 νέες θέσεις εργασίας. Για τους λόγους αυτούς, Επιμένουμε Ελληνικά, λογικά, δυνατά ή και φανατικά. Οφείλουμε να αγοράζουμε ελληνικά προϊόντα και υπηρεσίες γιατί απλούστατα έτσι στηρίζουμε τον εαυτό μας, το σπίτι μας, τη χώρα μας. Κάθε ποσό χρημάτων που δαπανάμε σε εισαγόμενα, χάνεται από τον τόπο αυτό. Κλείνει ελληνικές επιχειρήσεις. Προσθέτει και άλλες ουρές ανέργων. Οδηγεί σε μεγαλύτερη φτώχεια, ανεργία, αδιέξοδα, απελπισία. Μας αναγκάζει να γινόμαστε επαίτες δανεικών από τους ξένους που μας μεταβάλλουν σε υποτελείς τους. Κάθε ποσό χρημάτων που δαπανάμε για την αγορά ελληνικών προϊόντων και υπηρεσιών δίνει ανάσα ζωής σε ελληνικές επιχειρήσεις, δουλειές σε δικούς μας ανθρώπους, σε συμπολίτες, σε μέλη της οικογένειάς μας. Σκεφτείτε: αν 10 εκ. πολίτες δαπανήσουν μόνο 100 ευρώ το χρόνο σε ελληνικά προϊόντα, υπηρεσίες ή τουριστικούς προορισμούς, αυτό σημαίνει έσοδα 1 δισ. ευρώ. Απ’ αυτά, λίγο περισσότερο από τα μισά περίπου, δηλ. 600 εκ. ευρώ, στηρίζουν 60.000 θέσεις εργασίας. Με ετήσια δαπάνη περίπου 6000-7000 ευρώ το χρόνο από όλους τους Έλληνες πολίτες, μπορεί να υποστηριχθεί το σύνολο του εργατικού δυναμικού της χώρας μας και να συμπιεστεί κάτω του 4% η ανεργία! Γι’ αυτό, όταν αγοράζουμε οτιδήποτε, αναζητούμε επίμονα τα ελληνικά προϊόντα. Επιλέγουμε συνειδητά το ρύζι, τα μακαρόνια, η σοκολάτα, το κρέας, κλπ., να είναι ελληνικά. Γιατί όχι, αλλάζουμε και κάποιες συνήθειες. Μπορούμε λχ., να προτιμήσουμε το ελληνικό κρασί ή το τσίπουρο από το ουίσκι ! 
Τώρα περισσότερο από κάθε  άλλη φορά, ταξιδεύουμε μόνο στην Ελλάδα. Επιλέγουμε για τις διακοπές μας έναν προορισμό από τη μαγική μας χώρα. Την ομορφότερη χώρα του κόσμου, που σήμερα όσο ποτέ άλλοτε, χρειάζεται τη στήριξή μας. Τώρα και μέχρι να βγούμε από την κρίση δεν ταξιδεύουμε στο εξωτερικό. Περιορίζουμε όσο γίνεται τις αγορές εισαγόμενων. Στηρίζουμε το σπίτι μας που περνάει δύσκολες ώρες. Στηρίζουμε τη χώρα αυτή που όσο και αν μας πληγώνει κάποτε, είναι δική μας, έρχεται από πολύ παλιά και έχει δικαίωμα στο μέλλον. Το οφείλουμε στον εαυτό μας και πάνω απ’ όλα στα παιδιά μας. Και ας μη ρωτάμε μόνο τι κάνει η χώρα μας για εμάς, αλλά και τι κάνουμε εμείς για τη χώρα μας
Πηγή : http://www.makeleio.gr/aυτά-είναι-τα-σούπερ-μάρκετ-που-στηρίζο/
http://www.epimenonellinika.gr/index.php/history/giati-prepei-na-agorazoume-ellinika

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Η διαχρονική σημασία της αγροτικής παραγωγής και η έλλειψη διατροφικής αυτάρκειας των Ελλήνων

Την γεωργίαν των άλλων τεχνών μητέρα και τροφόν είναι. Ξενοφών Αρχαίος Έλληνας ιστορικός (430-355 π.Χ.) Γη και ύδωρ πάντα έσθ’ όσα γίνονται...